Kocham rzeczy ładne, dlatego od razu urzekło mnie logo Alba, które pomimo tego, że liczy sobie przeszło 100 lat nadal pozostaje nowoczesne i ponadczasowe.
W zgodzie z wielowiekową tradycją zielarską i prostą filozofią „Zdrowie jest piękne” Alba1913 pielęgnuje sztukę kompozycji unikatowych rodzinnych receptur urzeczywistniających w trzecim pokoleniu pochwałę holistycznej wizji piękna jako harmonii ciała i ducha.
Gdy ciało i duch funkcjonują w pełnej harmonii, naturalnie uzewnętrznia się piękno. Rola pielęgnacji jest w tym procesie nie do przecenienia, bo skóra to największy z ludzkich organów. Wszelkie jej niedoskonałości retuszowane powierzchownie na dłuższą metę prowadzą do złego samopoczucia. Zdrowa skóra jest natomiast piękna sama w sobie.
Łącząc mądrość medycyny naturalnej i ludowej z ponad stuletnim doświadczeniem farmaceutycznym, Alba tworzy efektywne receptury oparte na zdrowych dla skóry surowcach. Skuteczność osiągają dzięki kunsztownej kompozycji tylko najwyższej jakości ekstraktów roślinnych oraz czystych olejków eterycznych.
Twórców marki inspirują osiągnięcia medycyny chińskiej i doświadczenia klasztorne związane ze stosowaniem ziół. Do natury podchodzą z szacunkiem, odkrywając szlachetną duszę roślin w kontrolowanych warunkach. Doceniają postępy fitoterapii oraz innowacyjne składniki kosmetyczne, które są odpowiedzią na potrzeby skóry w zmieniających się kulturowo, a co za tym idzie środowiskowo, okolicznościach.
Właściele marki współpracują z twórcami, którzy podzielają zamiłowanie do wielozmysłowych doświadczeń, na rozmaitych płaszczyznach od projektowania opakowania po inicjowanie kulturalnych przedsięwzięć.
W linii Face apteczny konserwatyzm okrasza romantyczna aura. Roztacza ją natura i kultura (ta wysoka i ta miejska). Natura dostarcza bogactwo niezwykłych surowców o zbawiennym wpływie dla ciało i duszę. Rozświetlający, antyoksydacyjny rabarbar; detoksykujący szczaw, odżywcza zielona pietruszka, czy relaksujący różeniec górski łączą moce w holistycznej, wegańskiej pielęgnacji. Z miejskim charakterem nieobciążających nadmiernie skóry preparatów antysmogowych współgra tradycyjny zestaw klasyków gatunku.
Apteczne bursztynowe butelki otula zmysłowy, stonowany design. Opakowania dobrane są tak, by maksymalnie zabezpieczały cenną zawartość, były bezpieczne, przetwarzalne i dawały komfort podczas stosowania.
Marka od 1913 r. słynie z wytwarzanej w Poznaniu prawdziwej esencji karmelitańskiej o nazwie Argol® Essenza Balsamica.